Tryb gość - ćwiczenia ograniczone czasowo. Zarejestruj bezpłatne konto, żeby mieć dostęp do wielu ćwiczeń w pełnej wersji.
W folderze tym znajdują się karty pracy przeznaczone do treningu pięknego pisania liter należących do szeregu: F, Ż, Rz, Sz, Cz. Zadaniem ucznia wypełniającego kartę pracy jest dokładne przyjrzenie się prezentacji wielkiej i małej litery, której dotyczy karta, a następnie napisanie jej w liniaturze zarówno po śladzie, jak i w pełni samodzielnie, bez śladu. Ćwiczenia dotyczą: pisania pojedynczej litery lub dwóch połączonych liter oraz przepisywania wyrazów i zdań, w których ta litera występuje.
Świetnym sposobem na jeszcze szybsze opanowanie umiejętności pisania, jest zachęcenie dziecka, by razem z kartami pracy z folderu kaligrafia rozwiązało wyświetlające się poniżej szablonów quizy internetowe.
Litera "f-F" jak FRANEK
Pani w szkole kazała ćwiczyć pisanie liter, a dziecko wykręca się od nauki? Jest sposób na to, by oszczędzić dziecku wysiłku, a rodzicom i nauczycielom nerwów. Wystarczy podsunąć pierwszoklasiście kartą pracy Pisanie liter. Jej wypełnienia nie zajmie mu wiele czasu, a pozwoli opanować umiejętność pisania małej i wielkiej litery „F”. Karta zawiera prezentację litery oraz liniaturę. W liniaturze uczeń pisze pojedynczą literę „f-F” po śladzie i bez śladu, następnie przepisuje ją w połączeniu z samogłoskami: fa, fo, fe fi, fiu i w wyrazach: „fala”, „foka i „farba”. Gdy już to zrobi, może spróbować przekonać się, czy uda mu się samodzielnie przepisać zdanie „Franek je figi”.
Możliwe, że przekonawszy się, że nauka pisania może być znakomitą rozrywką, dziecko samo poprosi Cię o inne „zadania z literkami”. Warto wtedy podsunąć mu ciekawe i atrakcyjne quizy interaktywne przeznaczone do nauki pisania liter i głosek z szeregu: F, Ż, Rz, Sc, Cz. Ćwiczenia, które można znaleźć, klikajac ikonę polecanego ćwiczenia, przycisk "więcej" na górze strony lub strzałkę poniżej opisu karty pracy, sprawią, że dziecko być może wkrótce zapomni, że miało jakiekolwiek trudności z samodzielnym pisaniem.
Ćwiczenie do karty pracy:
Literki na czas
Litera "ż-Ż" jak ŻYRAFA
Moment, w którym dziecko podejmuje swoje pierwsze próby samodzielnego pisania i czytania jest przełomowy. To właśnie od tej pory przedszkolny maluch staje się pełnoprawnym uczniem. Szybkość opanowywania przez dziecko tej umiejętności zależy od wielu czynników. Są to między innymi: indywidualne predyspozycje, zdolności manualne, metoda nauczania, ilość czasu poświęconego na naukę. Efektywność nauki pisania można zwiększyć podsuwając dziecku zadania zgromadzone na kartach pracy Litery alfabetu.
Karta pracy litery alfabetu jest przeznaczona dla dzieci wczesnoszkolnych rozpoczynających swoją przygodę z pisaniem. Zadania opierają się na pisaniu przez dziecko litery „ż-Ż” w liniaturze po śladzie i bez śladu. Uczeń rozpoczyna ćwiczenia od przepisywania pojedynczej, małej i wielkiej litery „ż”, potem dowiaduje się, jak prawidłowo łączyć ją z samogłoskami: ża, żo, że, żu, żó, a następnie przechodzi do pisania nazw zwierząt zaczynających się na „ż”: żyrafa, żubr, żuk. Ostatnie zadanie polega na przepisaniu całego zdania: Żaba zje owady. Po wykonaniu wszystkich poleceń uczeń może pokolorować dołączony do karty obrazek żaby oraz wykonać quizy internetowe przeznaczone do nauki pisania liter z szeregu: F, Ż, Rz, Sz, Cz - wystarczy kliknąć przycisk "więcej" na górze strony, ikonę polecanego ćwiczenia lub strzałkę pod opisem karty pracy.
Ćwiczenie do karty pracy:
Literkowe klocki
Litera "rz-Rz" jak GRZYB
Karta pracy nauka pisania jest zbiorem ćwiczeń dobranych tak, by umożliwić szybką i efektywną naukę pisania liter. Zgromadzone na niej ćwiczenia są adresowane do dzieci uczęszczających do pierwszych klas szkół podstawowych. Karta ta stanowi pomoc edukacyjną, która może być wykorzystywana zarówno przez nauczycieli nauczania podstawowego jak i służyć uczniom do samodzielnej nauki w domu.
Jak napisać literę „rz-RZ”?
Zadaniem ucznia jest pisanie litery "rz - Rz” w liniaturze po śladzie i bez śladu pojedynczo, w połączeniu z innymi literami: rze, rzo , rzu, rzę, oraz w wyrazach: „rzęsa”, „rząd”, „rzut” i całym zdaniu „Rzeka wije się”. Pozwala to opanować dosyć trudną dla dzieci pisownie dwuznaku „rz”, często mylonego przez nie, z identycznie brzmiącą literą „ż”. Uczniowie dowiadują się, jakie wyrazy zawierają literę „rz” oraz opanowują praktyczną umiejętność ręcznego pisania tej litery. To niezwykle skuteczny trening pisania, który warto połączyć z rozwiązaniem testów interaktywnych przeznaczonych do wykorzystania z tą kartą pracy - kliknij "więcej" na górze strony lub strzałkę pod opisem karty pracy.
Ćwiczenie do karty pracy:
Żółw i żubr
LItera "sz-SZ" - PSZCZOŁA
Pisanie ręczne to arkusz z ćwiczeniami przeznaczonymi do nauki pisania litery „Sz-sz” w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Arkusz zawiera prezentację litery „Sz-Sz” oraz liniaturę, w której dziecko pisze wielką i mała literę „sz” po śladzie i bez śladu. Nieco trudniejszym zadaniem jest pisanie dwuznaku „sz” w połączeniu z samogłoskami: „sze”,” szo”,” szu”, „sza”, napisanie wyrazów takich jak szafa i szafirek oraz prawidłowe przepisanie: „Szymon ma szal”. Uczniowie, którym niestraszne są trudy nauki, mogą dodatkowo wykonać quizy interaktywne, które najłatwiej znaleźć klikając przycisk "więcej" na górze strony, ikonę polecanego ćwiczenia lub strzałkę po opisem karty pracy.
Arkusz pisanie ręczne stanowi znakomity przykład nauki przez zabawę. Dziecko rozwiązujące kolejne zadania rozwija zdolności manualne i uczy się prawidłowego pisania liter, a zarazem robi coś, co sprawia mu dużą frajdę. To bardzo istotne, gdyż w ten sposób można uniknąć poczucia zniechęcenia wywołanego nadmiarem szkolnych obowiązków oraz przekonać dziecka, że nauka może być wspaniałą przygodą.
Ćwiczenie do karty pracy:
Literowa rozsypanka
LItera "cz-Cz" - BĄCZEK
Umiejętność pisania może wydawać się czymś oczywistym dla dorosłych, jednak jej opanowanie stanowi duży wysiłek dla dziecka. Pismo odręczne jest kartą pracy, która zmieni trud nauki pisania litery „cz-Cz” w zajęcie całkiem przyjemne i przynoszące dużo satysfakcji. Pismo odręczne to ostatnia z kart pracy należących do folderu gromadzącego karty pracy przeznaczone do nauki pisania liter z szeregu: F, Ż, Rz, Sz, Cz. Na karcie dziecko znajdzie prezentację wielkiej i małej litery „cz-Cz” oraz liniaturę, w której pisze. Pierwsze polecenie dotyczy pisania pojedynczej litery „cz-Cz” po śladzie i bez śladu. Następnie uczeń przepisuje spółgłoskę „cz-Cz” w połączeniu z samogłoskami: cza, cze, czo i czy. Dwa ostanie zadania wymagają od ucznia napisania całych wyrazów: „czajka” i „czapla” oraz przepisania zdania: „Czosnek wyrósł”.
Karta pracy Pismo odręczne znacząco przyśpieszy i usprawni naukę pisania liter, również tych charakterystycznych dla języka polskiego, a sprawiającym uczniom niemałe trudności, dwuznaków. Dodatkowym atutem jest kolorowanka, którą dziecko może pomalować po wykonania zadań z karty pracy. Zadania z karty Pismo odręczne mogą być wykonane razem z przeznaczonymi do tego celu quizami interaktywnymi - proszę kliknąć przycisk "więcej" na górze strony lub strzałkę pod opisem karty pracy.
Ćwiczenie do karty pracy:
Nożyczki do dzielenia wyrazów